Wednesday, December 26, 2012

Postavljanje fiksne proteze ili Navikavanje na strano telo

Proces postavljanja proteze potpuno je bezbolan. Nema bušenja, anestezije, niti bilo kakvih sličnih maltretiranja. Traje oko pola sata, mada često bude gotovo i ranije.  Može se objasniti u pet kratkih rečenica. 

Bravice se zalepe na zube. Suše se laserski oko 20 sekundi. Kroz bravice se provuče žica. Žica se zategne. Višak žice se iseče klještima.

Nakon stavljanja proteze, osećaj je čudan. Mene ne samo što ništa nije bolelo, već mi je prijao taj osećaj zategnutosti. Međutim, nakon onog nara, bila sam prilično gladna. Šta je to što je uvek dostupno, a dovoljno mekano da smem da gricnem? Stomatolog mi je rekao da sa protezom ipak može da se jede sve, samo je važno da se hrana ne kida i da se malo pažljivije jedu jabuke, pite i sve te tako zahtevnije stvari za žvakanje.

Uglavnom, kupih čizburger. Dovoljno je reći da je to najgori obrok u mom životu, oko koga sam se najviše mučila, a koji je uz sve to bio vrrlo neukusan. Ono što je u ovoj priči najveći problem je žvakanje. Nije ni malo prijatno, plus jedna polovina hrane završi u stomaku, a druga na protezi. 

U toku ova dva dana nisam još ni jednom osetila sitost. Stalno sam gladna, a sama pomisao na hranu me traumira. Supe i čorbe mi samo povećavaju apetit. Sa svojih 49 kg, plašim se da će me uskoro transportovati u Biafru. Osim toga, bravice grebu i povređuju unutrašnost usana. I kada pričam i kada jedem i kada spavam. Kada se probudim, jezik mi je sav u ranama. Imam i jednu aftu. Malu, ali ipak boli. Sve je ovo normalno, očekivano, ali ipak neprijatno.

Ponekad poželim da protezu istrgnem iz vilice, samo na minut, na sekund, da odmorim. Ali onda se setim zašto sve ovo radim i koliko je divna i koliko sam ponosna što je imam. 

Eto, nije baš sve tako lijepo i prekrasno. I kažu da vremenom nelagodnost prolazi. Čekam to vreme s nestrpljenjem, a u međuvremenu obilazim teretane u potrazi za najboljim proteinskim šejkovima!


4 comments:

  1. znas da sam nosila protezu dve godine...naviknes se posle nedelju dana na osecaj...

    nosi sa sobom uvek cetkicu za zube, jer zaista mozes sve da jedes... nemoj da grizes. sve prvo odlomi,iseci,... nije strasno ni kad se odlepi bravica, ali moras pre vremena kod stomatologa- a veruj mi vidjaces ga vise nego tvoje!

    najveci bedak- koji nikada ne prolazi je: odes kod zubara. on ti pritegne zicu. na putu do kuce vec je pocela da viri i cepa ti unutrasnju strani obraza. ja sam u jednom stadijumu ocaja kupila makazice i turpiju za nokte- ali onu metalnu malu, da mogu sama makar malo da je isecem u hitnm situacijama... e to je za mene bio najveci pakao. desavace ti se da ti se zubi neke nedelje ne pomere ni vidljiv nanometar, a imaces i momente gde na putu od ordinacije do kuce te vec zica toliko ubija da ti dodje da se vratis nazad...

    razmenjivacemo iskustva!:)

    ljubim te i videces koja je sreca kad je skines jednog dana i koja je lepota! nema ruznog coveka sa lepim i zdravim zubima!

    ReplyDelete
  2. Mara Nijagara12/26/2012 9:32 pm

    Dozvolila si direktno komentarisanje, jupiii! :D Drž' se, ne sumnjam u tebe! Smorićeš ti tu protezu, polako, lagaaano, zabravićeš ti te zubiće... Praktičan savet, hm... pobrini se da jastuk bude udoban i umanji bolove i vidi sa zubarom ima li neko pomagalo za spavanje, znam da neki koriste umesto splinta onaj bokserski štitnik (svašta ljudima pada na pamet, a opet možda je dovoljno komotan i za tebe! :P ), a možda zaista postoji nešto za fixnu da umanji noćne muke... spremi sebi pire krompir i i blendiraj meso i neki sir dodaj, ili supice sa krompirom.. Možda i tostom i viskijem! ;)

    ReplyDelete
  3. @Citza Tzar: Da, znam da ću ih viđati prilično često. Prvi rastanak nakon postavljanja je trajao oko 20 min. jer mi se odlepila bravica već u povratku kući! Previše je bilo zategnuto. Tako da...sada sam spremna na sve :)

    @Mara Nijagara: Super ideja, ali sva ta pomagala su na žalost previše mala da bi se uz zube tu smestile i bravice. Što se hrane tiče, pratiću praksu svog dede - skuvaj, obari, griluj, pa sve zajedno u blender :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete