Friday, December 28, 2012

Kada staviti protezu?

Pošto dobijam poruke da želelite da vidite kako mi proteza stoji i koliko se vidi u svakodnevnim situacijama, postavljam jednu takvu fotku. Imajte na umu da je slikano uveče kada sam bila u nekom polu snu, pa zato izgledam malo bolesno. A možda sam preskočila Brufen, pa sam umirala od bolova. Ili sam ga popila, pa me je uspavao? :)


Bilo kako bilo, jasno je kako proteza izgleda, kako stoji i koliko se vidi. Nemojte da se zavaravate, ona se prosto vidi, ne može da se ne vidi. Bila metalna, kristalna, keramička. Imala metalnu ili belu žicu. Ne možete da je sakrijete. Stvar je u tome što i ne treba da je sakrijete. 

Ako će vas biti sramota, nemojte da je nosite. Verovatno niste još spremni. Ne stavljajte je zbog drugih, već isključivo zbog sebe.

Stvarno je važno da budete mentalno spremni. I na izgled i na bolove i na rane i na česte posete stomatologu. I na to da će vas neki čudno gledati. I da sami sebe u nekim trenucima nećete prepoznati. Drugačije ćete izgledati, drugačije ćete pričati, drugačije ćete pomerati usta. Ne može svima da se dopadne, a osim toga neće svi znati ni šta je to (mene već propuštaju u prodavnicama i svi su nešto fini misleći da sam disabled!)

Pre petnaestak godina, dok sam bila u srednjoj školi, nije bilo šanse da me nagovore da stavim protezu. I drago mi je što nisu uspeli. Jer ja stvarno tada nisam imala dovoljno samopouzdanja za tako nešto. Na faksu sam ga već imala, ali tada nisam imala novac. Tako da - budite strpljivi, sačekajte da dođe pravo vreme. 

Nosite je jer vi to želite jer jednom kada je stavite, nema nazad!


20 comments:

  1. moja proteza je bila ista kao ova tvoja. posle mesec dana, posto nemam velika usta i osmeh poput Dzulije Roberts, niko nije provaljivao da nosim protezu. prestane i suskanje, sve... mogla sam da sedim satima u drustvu i da niko ne provali...

    moja najboja drugarica je bila dete-kreten sto se tice fixne: ona je stavila istu ovu protezu i nosile je gumice u bojama! Rekla sam joj: pa, debilu sto si bacala pare na ovu koja je kao "providna" da bi ti jos vise usta/zubi bili plavi,zuti,crveni, roze...?!:)))

    ReplyDelete
  2. iva, suepr si riba, cimam te ovih dana da se vidimo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Svaka devojka koja stavi fiksnu, postaje super riba!

      Delete
  3. Mara Nijagara1/02/2013 5:15 pm

    ne vidi se... :)

    ReplyDelete
  4. Mara Nijagara1/02/2013 11:15 pm

    hAHAHAHA!!! Ali se vidi Vishnja u pozadini kako coolira... :D

    ReplyDelete
  5. Još uvek razmišljam da li da je stavim. :/
    Čitala sam mnoge postove,ali i dalje ne razumem ništa :P
    Ovako,da li se taj metalni deo stavlja na sve zube i da li da li naprimer može da se stavi na pet zuba gore i nekoliko dole ? I još dva pitanja,koliko košta kod državnika i da li ima veze uzrast ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdravo Vladana,

      Razumećeš bolje kada odeš kod stomatologa :) Proteza uglavnom ide na celu vilicu, mada ima mnogo izuzetaka. Važno je da rezultat bude pravilan zagrižaj. Meni na primer gornja ne obuhvata baš celu vilicu, već je nekoliko poslednjih zuba "slobodno".

      Ne znam kakve su aktuelne cene, proveri na Stomatološkom fakultetu. Uzrast je bitan zbog umnjaka, bilo bi dobro da su ti već nikli, ali svakako se konsultuj sa ortodontom. Srećno!

      Delete
  6. JA TAKODJE NOSIM PROTEZU,DA LI MI MOZES RECI STA KORISTIS KOJU PASTU I OSTALO,DA LI KORISTIS TECNOST ZA ISPIRANJE USTA? DA LI JE MOGUCE DA OSTANU FLEKICE NAKON SKIDANJA PROTEZE I KAKO DA DO TOGA NE DODJE,DA LI JE POSTOJI MOGUCNOST DA SE ZUBI OPET VRATE KAKO SPRECITI TO??? HVALA UNAPRED AKO MOZES ODGOVORI PREVISE ME ZANIMA IZVINI....POLJUBAC :***

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdravo,

      Pokušaću na sva ova pitanja i nedoumice da ti odgovorim u nekom od narednih postova.

      Pozdrav :)

      Delete
    2. Evo ipak ovde odgovora, da ne čekaš više :) Koristim normalne paste za zube, nemam neku određenu koju mogu da preporučim, stalno ih menjam. Gledam da budu one za beljenje zuba kako bi malo izbelile i bravice.

      Što se tečnosti za ispiranje usta tiče, koristim Listerine. Nekada mi bude mnogo jak, pa ga razblažim sa vodom.

      Flekice verovatno mogu da ostanu, zato bi bilo dobro da se peru zubi nakon konzumiranja proizvoda koji ih boje - kafa, crni čaj, koka-kola, tamno voće, pa čak i čokolada. Ne mora baš istog momenta, ali čim budeš u prilici. Ja uvek sa sobom nosim četkicu i minijaturni kaladont, imaju ih u DM-u.

      Nadam se da sam ti bar malo pomogla :) Pozdrav!

      Delete
  7. Ako ti nije problem, napisi molim te kod kog ortodonta si ti isla i gde i kako si zadovoljna? Nama iz unutrasnjosti nije bas tako lako da se raspitamo kod koga otici i ko je u toj oblasti dobar strucnjak. Napominjem da mi je strucnost stomatologa najvaznija, jer mi je dosta "kvazi specijalista", koji malo snize cenu da bi se u stvrai ucili na tebi. Bila sam tako silom prilika par puta "zamorce" i jedino sto vam mogu reci jeste da sam ogorcena nasim zdravstvom (ako se to uopste moze tako nazvati). Izvinjavam se sto sam oduzila post.

    Unapred hvala,
    Sanja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Sanja,

      Vrlo je važno da si u istom gradu kao i ortodont jer ti se može desiti da treba da ga posećuješ nekoliko puta mesečno. Ako si blizu Beograda, mogu ti dati kontakt, piši mi na ivy.mladenovic(at)gmail.com.

      Pozdrav

      Delete
    2. Iva, ne mogu da ti posaljem mail, stalno mi izlazi poruka da ti adresa nije validna.

      Delete
    3. Da li si umesto (at) stavila @? :)

      Delete
    4. Napokon poslah mail, nešto nije htelo, ne znam sta je bilo u pitanju.

      Delete
  8. Iva,nakon koliko vremena nosenja fiksne proteze si primetila promene tj.napredak da se zubi ispravljaju,koliko dugo vremena je tebi bilo potrebno da ih ispravis,da li se nakon skidanja proteze nose folije,i da li ima sanse da se zubi kojim slucajem vrate nakod skidanja proteze..??? mnogo pitanja znam,ako budes mogla odgovori mi a ako ne,razumecu,u svakom slucaju zahvaljujem ti se i pozdravljam puno!!! <3 :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prve manje promene sam primetila nakon nekoliko meseci, a prve velike posle otprilike pola godine. Vreme nošenja je individualno, neko nosi godinu, neko dve i više. Ja je još uvek nisam skinula, ali sam blizu :)

      Nakon skidanja se preporučuju folije, pogotovo prvih nekoliko meseci, posle mogu da se nose povremeno. Viđala sam ljude kod kojih su se zubi pomerili, tako da bih savetovala trajno nošenje folije. Dovoljno je jednom nedeljno staviti, što i nije neki posao :) Pozdrav

      Delete
  9. iva hvala puno na odgovoru...ja nsoim protezu sad ce 9 meseci,i ispravili su se malo,cak i to malo ja ne vidim,drugi akzu...mnogo se plasim da li ce se ispraviti...da li mozee...iskrivljena su mi 2 zuba ova prednja,ali izbacena su mnogo i treba dostada se uvuku do ovih ostalih...mislim da je lakse kad su svi krivi i kad se samo poredjaju,a ovako treba da se uvucu i bas se brinem za to..nosicu koliko kog bude trebalo samo se nadam da ce se ispraviti jer mi jeto najveca zelja..<333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne brini, samo malo strpljenja :) Ispraviće se, samo je pitanje koliko će da traje. Probaj da ne zagledaš zube jedno mesec dana i primetićeš razliku. Ili fotkaj sada, pa za dva meseca ponovo i napredak će sigurno biti vidljiv!

      Delete
  10. Hvala ti...mozda je do toga zato sto ja vidim svoje zube svaki dan i mozda ne primecujem to kao drugi,ali ipak mislim da nisu...plasim se zato sto je kod mene malo teze,treba da se uvucu,a i ne znam kako ce to sve,jer mislim ad mora sve da se pomeri ne znam,pokusacu tako hvala ti sto si mi odgovorila,i jako je lepo ovo od tebe bas je potrebno nama sa protezama...poljubac :-* <3333 sve najlepseee <333

    ReplyDelete