Thursday, December 20, 2012

Priprema za fiksnu protezu


Pripreme za stavljanje fiksne proteze se razlikuju od slučaja do slučaja, u zavisnosti u kakvom su stanju i kako su raspoređeni vaši zubi. Nisu preterano duge, mada umeju da budu pomalo bolne.

Prvo što je potrebno da uradite je da izaberete stomatologa u koga imate poverenja. On će vas onda povezati sa ortodontom - doktorom koji će se baviti vašom protezom. Nakon prve konsultacije sa ortodontom, koja se obično obavlja u ordinaciji vašeg stomatologa, dobićete upustva za pripremu, kao i prognozu koliko je vremena potrebno da nosite "ortodontski aparat". On preuzima sve dalje obaveze oko postavljanja, podešavanja i održavanja vaše proteze.

Preporučuje se da pre postavljanja fiksne proteze popravite sve eventualne kvarove vaših zuba. U zavisnosti od njihovog rasporeda i veličine vaše vilice, možda će biti potrebno da vam izvade umnjake ili neki od regularnih zuba kako bi bilo dovoljno prostora da se ostali pravilno rasporede.

Vađenje umnjaka može da prođe glatko i da traje petnaestak minuta, ali i da se obavi uz manje ili veće komplikacije, ukoliko je vaš stomatolog nedovoljno stručan. Obavlja se u jakoj anesteziji i samim tim je bol sveden na minimum. Oporavak obično traje nekoliko dana, uz upotrebu antibiotika i kućni odmor.

Nakon svih popravki i vađenja zuba, u obzir možete uzeti i skidanje kamenca i tamnih naslaga, tzv. poliranje zuba. Zubi vam tada postaju blistavi i spremni za stavljanje fiksne proteze!

Ono što je bio moj problem i zbog čega ću staviti protezu je premala vilica, tako da su mi zubi prilično ukršteni i krivi. Zbog toga su mi izvadilii sve umnjake, kao i jedan zub koji je ionako bio u kvaru. Vađenje umnjaka je svaki put trajalo oko petnaestak minuta, što je, kako kažu, minimum. Nije mnogo bolelo, najgori deo je primanje anestezije. Narednih nekoliko dana bila sam konstantno umorna, verovatno zbog Brufena koji sam pila zbog bolova. Malo sam pažljivije prala zube da ne bi došlo do krvarenja i nisam jela s te strane gde su vađeni, ali nije bilo nikakvih većih problema. Nakon nedelju dana su mi skinuli konce i to je bilo to.

Stavljanje proteze me čeka za nekoliko dana, a u međuvremenu ću postaviti slike svojih zuba, kao i još nekoliko tekstova koji će vam biti korisni. A ako se kojim slučajem ne javim, držite fige da sve prođe kako treba!

No comments:

Post a Comment