Tuesday, February 05, 2013

Gumice na fiksnoj protezi

Već sam pisala o gumicama, ali uglavnom o njihovim dobrim stranama. One mogu da daju život jednostavnim metalnim protezama i naprave svojevrsnu žurku u ustima. Ipak, ono što je mene iznenadilo je kojom brzinom vaše lepe, bele proteze mogu postati žućkaste, braonkaste i prilično neugledne.


Gumice se nalaze ispod bravica, između bravica i zuba. Najuočljivije su kad su raznobojne. Moje su providne, kao i bravice. Bar bi takve trebalo da budu... Pre stavljanja proteze sam pitala stomatologa da li će proteza da potamni od kafe, čajeva, vina i ostalih proizvoda koji ostavljaju tragove. I rečeno mi je da neće. 

To je delimično tačno, žice ne potamne, bravice ne potamne, ali....šta je sa gumicama? Moje zaprepašćenje kad je posle otprilike dve nedelje proteza poprimila novi izgled, nije bilo malo. Želela sam taj "clean look", a dobila ovo što vidite na slici. Koliko god da perete zube, ne možete da uklonite obojenost. S druge strane, ono što nisam znala je da gumice možete menjati svaki put kada idete na zatezanje. Možete i češće ako želite. Tako da...bez panike.

Nije to toliko vidljivo, ipak vam ljudi ne gledaju zube onoliko koliko ih vi sami zagledate. Danas ću konačno na prvu kontrolu, zatezanje, zameniću gumice, fotkati, pa da vidimo da li je bilo vidljivog napretka od početka nošenja do sada. Ne verujem da može da se uoči veća promena za mesec i po dana, ali ko zna....stay tuned.

19 comments:

  1. Imam pitanje :)
    Jesul te gumice samo za ukras ? ili sluze necemu :)
    meni je evo jedna pukla pa se frkam ....
    A to sto ti imas taj look , probaj prati zube 45 minuta posle svakog jela sa onim svim cetkicama i zicama i nece ti biti takvi :0
    KAd stavis ove zice moras se brinut 10 puta vise o zubima . evo i ja sam dosao kuci pola 5 pijan i idem ribat zube :) ako se neces posvetit bolje ti je da skines

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samo su za ukras. Cela proteza je zapravo samo nakit za zube. Možda ti je tvoja pukla od previše pranja :) Pošalji mi fotku, pa da pokažemo ljudima kako izgledaju zubi onoga ko stvarno vodi računa!

      Delete
    2. Gumice nisu samo ukras. One drze bravice i zicu zajedno:)

      Delete
    3. Naravno da nisu ukras, ali mogu to da postanu ;)

      Delete
    4. Nisu ukrasi samo sluze da ti drže žicu za bravucu . I nemoj se brinuti meni je kravica pukla i vrti se na žici sad

      Delete
  2. A ajd pisi nesto o onim glumicama sto se kace izmedju gornje i donje vilice

    Koliko trebaju da se nose kako itd

    Inače sve pohvale za blog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ćao Milane,

      Stvarno nisam imala iskustva sa gumicama koje spajaju gornju i donju vilicu, pa ako neko neko drugi zna nešto više, nadajmo se da će napisati :)

      Pozdrav i hvala na pohvalama!
      Iva

      Delete
    2. Ja nosim gumice, i ugl mjenjam svaki mjesec polozaj istih. Prosli mjeces sam nosila na dvojkama i sedmicama a sad na trojkama i sesticama, i njih nosis najmanje 13 sati dnevno. Ima ih u razlicitim velicinama, ja trenutno nosim najmanju, sto je veoma bolno i neprijatno. Ali sta da se radi.. Pocela sam ih nositi 3 mjeseca nakon stavljanja proteze. Gumice cesto znaju da puknu, sto je takodje veoma neprijatno, pogotovo ako ih nosis na javnom mjestu i napolju, kao ja... Ako imas jos pitanja, reci:)

      Delete
  3. Kakav je razlog nosenja gumica koje se stavljaju izmedju gornje i donje vilice?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ispravka nepravilnog zagrizaja, ukucaj malokluzije ako te vise zanima

      Delete
  4. Ja sam stavila protezu pre mesec dana i ostavili su mi malo duze one zice na krajevima,to mi je smetalo i bolo mi je obraz,pomerala sam je jezikom i sada mi je pukla na jednoj strani ali samo zaj kraj koji je bio duzi..Sta da radim?Da li cu morati da placam popravku ili tako nesto?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ćao Sara, najbolje je da posle svakog zatezanja proteze pipneš kraj žice rukom i ako viri malo, zamoli odmah da ti iseku. To je dve sekunde posla. Može da se desi i da pri zatezanju bude ok, ali za par dana da izađe žica od pomeranja. Obavezno tada idi u ordinaciju da ti secnu. Znam kako boli kad se ureže u obraz! Ako ti je sada pukao samo taj višak, to je u redu, ionako ne služi ničemu.

      Što se plaćanja popravki tiče, ne znam kakva je praksa tvog ortodonta. Kod mog su sve popravke i naknadni radovi bili uključeni u cenu, ali znam da to nije uvek slučaj. Držim fige da je tako i kod tebe!

      Delete
  5. Jel moze neko da mi kaze samo koja je cena gumica po komadu?Gde se kupuju i kako se postavljaju?Hvala unapred :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gumice postavlja ortodont, koji je i zadužen za nabavku. Tvoje je samo da izabereš boje :)

      Delete
  6. Pozdrav svima. Ja isto imam estetsku protezu i muku mucim sa menjanjem boje. Bukvalno dve nedelje mi budu lepe gumice posle toga ziva kastrofa. E sad postoji jos gora stvarnod gumica a ti je lanac koji spaja zube. On bude toliko grozan posle dve nedelje da mi dodje sama da ga skinem. Ljudi ja zube perem i po 5 puta na dan, uvek posle jela al nista bukvalno ne pomaze. To da bi bilo belo ja mislim da ne smes nista u boji pojesti bukvalno. Jedno vreme nisam pila kafu, malo im produzi vek al sam shvatila da nije vredno bas da izbegavam kafu jedno 2 godine jer volim a nema bas nekog efekta velikog jer sva hrana utice na boju. Eto ako neko zna cime prati te gumice i lanac neka pise jer sam probala sve, i sodu bikarbonu i dodavala malo sirceta al nista nije delotvorno
    Pozdrav,
    Sanja

    ReplyDelete
  7. https://youtu.be/F-7RruiVH6M

    Ovaj video lepo oslikava rad proteze i tih gumica koje spajaju gornju i donju vilicu.
    Sistem je Damon koji ne koristi male gumice na bravicama, pa nema problema oko bojenja. Samo sto je sve to dista skuplje i retko gde se radi u BG.Ja sam imam tu protezu bas zbog bojenja, volim kafu i ostalo i ne zelim sa se ogranicavam.
    Koliko znam nema resenja oko prevencije bojenja, jednostavno to je silikon i kad primi boju to je to, ne vredi prati i muciti gingivu.
    Moja prijateljica ima takvu protezu i pije kafu na slamcicu koju stavi nekako do obraza i samo proguta trudeci se da tecnost ne dodje do prednjih zuba. Peripetija je ali donekle pomaze. Jednom je pojela kari piletinu i to je bilo jos zuce od kafe, a na vino i ne pomislja.

    ReplyDelete