Tuesday, December 25, 2012

Proteza, day one

Evo, došao je i taj dugo očekivani dan. Proteza je na svom mestu i vredno radi za moj budući osmeh. Mogu vam reći da sam prijatno iznenađena i izgledom, ali i nedostatkom bolova. A kako se sve odigralo sinoć, čitajte u nastavku.


Dođoh kod stomatologa i dočeka me iznenađenje - ortodont nije poneo materijal za kristalnu protezu! Ja naravno u šoku jer sam bila nestrpljiva da je stavim, a tek za dve nedelje se vraća sa odmora. A onda mi je pokazao keramičku koja je bila podjednako simpatična, ispričao nekoliko pričica i ubedio me je da mi ipak stavi nju. Razlike između ove dve proteze nisu velike, ali svakako sada bolje shvatam prednosti keramičke.

Kristalna ili safirna proteza je poslednji hit iz sveta ortodoncije. Potpuno je providna i napravljena od staklastog materijala. Ipak, malo je lošijeg kvaliteta od keramičke i moj ortodont je imao prilično loša iskustva sa njom. Kaže da bravice često pucaju i krnje se na ivicama. A to ne samo što je vizuelno loše, već može da produži vreme nošenja zbog čekanja na bravice kojih nema baš uvek "na lageru". 

Keramička proteza je ova koju ja imam na slici. I ona je skoro providna, samo ne baš toliko koliko kristalna. Nekako je mat. Kod nas se koriste najkvalitetnije bravice, pa su šanse za pucanje minimalne. Takođe, moguće je mnogo jače zategnuti žice bez bojazni da će se raspasti. Lepo se prilagođava boji zuba i čak se možda i bolje uklapa od kristalne koja ipak ima taj staklasti odsjaj.

Tačkice koje vidite će nestati za nekoliko dana, služe za nekakvo označavanje, a detalje baš i ne moramo da znamo. Dobila sam mekani vosak koji se lepi na bravice kada vam grebu i iritiraju unutrašnost usta. Posle ih ili skinete ili slučajno pojedete :)

Sutra ću slikati vosak i pisati detaljnije o samom procesu stavljanja, osećaju koji imate kad jedete, ali i kad ništa ne radite. A sad odoh da telefoniram kako bih vežbala izgovor pošto poprilično šuškam :)

5 comments:

  1. Mara Nijagara12/25/2012 6:53 pm

    Kako pišeš svakoga bi ubedila da je stavi! I naravno kod tvog stomatologa i ortodonta... hm, možda bi trebalo da predložiš sponzorstvo ili reklamu ili sl. Naravno, advokata imaš! ;)

    ReplyDelete
  2. Mara Nijagara12/25/2012 7:02 pm

    P.S. Drago mi je da si zadavoljna i lišena muka privikavanja... :*

    ReplyDelete
  3. To mi i M kaže, da pišem kao reklama :) Mada više u ona prva dva posta. Stižu narednih dana i loše strane proteze - stay tuned :)

    ReplyDelete
  4. Kako je uzbudljivo, trebalo je i mene da nagovoris, uvek sam hteo protezu... bam

    ReplyDelete
  5. Pozdrav, slucajno sam naleteo na sliku tvojih zuba i usao na blog, poceo da citam od gore i dosao do onog dela gde se tvoja fiksna "zali" i prvo sto sam pomislio bilo je kako je ova klinka inteligentna. Kad ono... ti malo starija. :) U svakom slucaju, hteo sam da te pitam za zagrizaj. Vidim da ima kontakta na prednjim, a ne i na zadnjim zubima. Da li ti donju vilicu uvlacis kako bi ostvarila kontakt na zadnje zube?

    ReplyDelete